sobota, 10 marca 2012

Każdy orze jak może

Wątroba - silnie ukrwiony (czynnościowo przez układ wrotny i odżywczo przez tętnice) gruczoł dodatkowy przewodu pokarmowego, zbudowany z płatów, te zaś z segmentów, z licznymi zrazikami.

Oj, wyczuwam kłopoty. Że niby matura za półtorej miesiąca?
Powtórkowy szał, w który dałam się wciągnąć. Wczorajszy krążeniowo-oddechowo-immunologiczno-pokarmowy maraton z D i S zakończony całkowitym rozpieprzeniem mózgu. Nie wiem, jak później wróciłam do domu.

Funkcje wątroby - magazynowanie glikogenu, resynteza glukozy, buforowanie stężenia glukozy we krwi, utlenianie kwasów tłuszczowych, biosynteza lipoprotein, biosynteza i wydzielanie składników żółci, cykl mocznikowy, magazynowanie witamin A, D, B12 i żelaza.

Witaminy A, D, B? Ach, Dobrze Bredzę? - pyta Lola. Dobrze bredzisz, ale teraz wytłumacz mi, dlaczego fibrynogen kojarzy ci się z nastoletnim piosenkarzem Justinem Bieberem.

Musicie mi wybaczyć ten rysunek, naprawdę musicie. W moim świecie pojęcie 'pomoc naukowa' może być naprawdę szeroko interpretowane.

Istotnie, ostatnio nie jest ze mną najlepiej, a spodziewam się nawet pogorszenia obecnego stanu.

Wątroba - produkuje liczne białka osocza, np. fibrynogen, heparynę, globuliny osocza. Reguluje objętość krwi. Bierze udział w krążeniu jelitowo-wątrobowym kwasów żółciowych resorbowanych w jelicie.

Więc pozostaje nam jedno - arkusz maturalny zwijamy w rulonik i udając, że to mikrofon, śpiewamy: hepa-hepa, heparyna! A potem tańczymy, tańczymy, tańczymy. Aż do utraty tchu. Przy okazji sprawdzimy, czy objętość dopełniająca płuc rzeczywiście istnieje, czy to zwykła ściema.

Wątroba - narząd, który po 21 maja ucierpi bardzo. Jakkolwiek prymitywne, infantylne, chore i bezwstydne miałoby to nie być.

Obiecuję nie popełniać już więcej podobnych postów.
Ten traktuję li i jedynie jako terapię i próbę odstresowania się.

16 komentarzy:

  1. racja:) ale z tego co kojarzę to te ściany były zanim pojawiły się bibeloty ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojej, trzymam za Ciebie mocno kciuki w maju! Pamiętaj! Postaram się żeby mój optymizm dotarł do Ciebie i zadziałał tak jak na mnie, a nawet jeszcze lepiej ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. mi sie post podoba :D a skinsi mi sie podobaja :D polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uhh, biologia, nienawidzę, dlategoteż w żadne biologiczne studia wciągnąć się nie dałam. Powodzenia!

    3 rzeczy: wielu znajomych rozjechało się po świcie, więc na upartego zawsze znajdzie się miejsce do nocowania, moja mama prowadzi biuro podróży, więc jestem na bieżąco z atrakcyjnymi ofertami, stypendium motywacyjne wypłacane przez uczelnie starcza na wydatki, o ile się je dostaje...

    OdpowiedzUsuń
  5. Ech moja matura 4 lata temu pisana i już zdążyłem praktycznie o niej zapomnieć. Ale jak teraz się uczysz a nie na ostatnią chwilę to dobry wynik Ci wróżę ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. A od którego posta zaczęłaś czytać?:D No chciałabym, ale wiesz co najchętniej to bym Ci mogła coś napisać więcej. Widzisz, miałam Ci maila napisać i nie mogłam się zebrać do tego jakoś... Ale obiecuję, że napiszę;) Bo chciałabym to odnowić, no ale ale ale. On jest przeszkodą w pewnym sensie. :(

    OdpowiedzUsuń
  7. Matura sprawia, że ludzie myślą abstrakcyjnie. Ja tez tak miałam. And I like it!

    OdpowiedzUsuń
  8. pamiętam, moje matury skończyły się 15 maja, potem nastąpiły najpiękniejsze 4 i pół miesiąca mojego życia ; )
    Oczywiście, będę Ci w maju kibicować!
    Zdajesz biologię : O Masz już jakieś plany co do 'potem'?

    OdpowiedzUsuń
  9. dziękuję, ale mam wrażenie że to moje wykonanie jest jakieś takie.. bez wyrazu :)

    OdpowiedzUsuń
  10. A tak w ogóle to zapomniałam Ci napisać, ze dobrą taktykę obrałaś na wkłuwanie. ;)

    No to byłaś bliska od początku;) Cała historia zaczęta była od posta "O Nim." ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kurcze, dziękuję :) Już raz czytałam, ze powinnam te posty skopiować, bo się nadają na książkę albo ekranizację. Choć uważam osobiście, że są po prostu skromne i nie ma nic w nich szczególnego, ale pisałam je fakt faktem od serca.

    OdpowiedzUsuń
  12. Obydwie są w H&M ale neistety nie każdym :/
    Powodzenia w powtórce.

    OdpowiedzUsuń
  13. Boże kochany mi się ostatnio śniła matura:D:D:D

    OdpowiedzUsuń
  14. OO! Widzę, że na maturze króluje o Ciebie ten sam przedmiot, co u mojej siostry ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Życie to trudny orzech, każdy orze jak może ! <3

    OdpowiedzUsuń